top of page

משבר גיל 40

לא, לא התבלבלתי! אני לקראת 60 ולא במשבר, אלא, במקום אחר... אספר בהמשך. בכובע של מאמנת – אימון אישי נשי באמצע החיים נשים רבות פנו אליי להתייחס לנושא. משבר גיל 40 ראיינתי מס נשים מדהימות שהסכימו לחלוק איתי ולשתף הכל כמובן בעילום שם!

אבל רגע לפני, בואי נתחיל במחוזות רחוקים יותר. לפני 20 שנה בדיוק כשאני הייתי קצת לפני גיל 40

לא היו רשתות חברתיות, לא היו טלפונים סלולריים, לא פייסבוק, לא אינסטגרם, אההה.. ולא היה גם אינטרנט כמו היום בשימוש יומיומי ונגיש. מוזר נכון?? ​​ממש המאה הקודמת 😨

הכל היה ביני לבין עצמי, מקסימום שיחה עם חברה טובה, בדיעבד, אני מגלה שתמיד חיפשתי תשובות... בעצם.. היו לי הרבה שאלות ומחשבות ושאלה אחת מהותית: איך אני הייתי רוצה להיכנס 'למועדון' גיל 40

זוכרת שאמרתי לעצמי: אני רוצה להגיע ל 'מועדון' כשאני חיה בשלום עם עצמי!

כן, היה רעש.

ועשיתי הכל! הכל! כדי להיכנס למועדון בשלום עם עצמי! עם חיוך ענק ואמירת תודה! התחלתי להתאמת, ולא לקחת ולקבל כמובן מאליו את כל מה שיש!

לעצור, להתבונן, לחקור, לשאול, לפעמים לשבור, (ואז יש משבר) שם אנחנו צומחות!

והיום, 20 שנה אחרי, פגשתי נשים גם בגיל 40 וגם בגילאים מתקדמים יותר, יש נשים שחוות משבר גיל 40 ויש נשים שלא חוות משבר בגיל 40. ראשית, הכל בסדר :-) כל אחת והמקום שהיא נמצאת בו. אין 'חוקים'. מישהי פעם אמרה לי: בגיל 40 הכל היה נפלא.. וזה קרה לי בגיל 50 :-) 'קרה לי' = שאילת שאלות ויציאה מהגבולות המאוד ברורים שהיא הציבה לעצמה בחיים. נשים באמצע החיים חוות דברים שונים לפעמים בזמנים שונים ולפעמים בכלל לא! בזכות הרשתות החברתיות נשים באמצע החיים נחשפות משתפות ונעזרות אחת בשנייה וזה דבר נפלא! אתן ( גילאי ה 40 ) לא לבד!


 

ראיון עם א':

'פתאום' ההבנה שחצי חיים עברו ועולות לי שאלות: האם זה מה שאני רוצה? האם זה מה שאני עושה? האם זה מה שמביא לי שמחה ואושר? מוסיפה א' ואומרת מה פתאום אני שואלת את השאלות האל? עד היום עשיתי מלא דברים.. עצם העצירה, וההתבוננות זה מוזר ומפחיד לפעמים.....


 

ראיון עם ב':

עליי דילג המשבר בגדול! מכיוון שבגיל 38 זכיתי בחיים שלי מחדש, הבנתי שהמשבר הזה הוא לא לי. החצי השני שלי, אני והאונקולוג שלי, תכננו את מערך הטיפולים נגד סרטן השד.... ואז הבנתי הכל :)

למה לבזבז את החיים על שטויות.... תנו לי רק לחיות 😍😍😍


 

ראיון עם ג': זה חייב להיות משברי?! אני בת 40 וחצי ללא שמץ משבר 😍 הייתה איזושהי בחינה של השנים האחרונות. תמונת מצב עכשווית כזאת. אבל המסקנה הייתה חיובית ואופטימית 🌈

 


ראיון עם ד': יש לי הרבה מה להגיד על​

אין משבר 40 אין משבר 50 אין משבר 60 בת 62 ומעולם לא חוויתי משבר שקשור באיזה אופן לגיל.


 

ראיון עם ה':

אצלי המשבר הגיע בגיל 38, כשחזרנו לארץ מהשהות בארה"ב. אחרי שנים שהייתי שכירה, הייתי בטוחה שיש לי מקום עבודה שאליו אני חוזרת. הסתבר לי רק בארץ שלא. זו הייתה הפעם הראשונה בחיים שלי שהייתי צריכה לחפש עבודה. בסופו של עניין, אחרי שהתקבלתי לאיזושהי משרה, (דווקא די נחשקת), החלטתי לא ללכת לשם ולפתוח עסק עצמאי. היה משבר גדול שממנו הגיעה צמיחה גדולה.


 

ואני?

לקראת 60. אין משבר. אבל בהחלט מתכוננת :-) מה יש? יש הקשבה, רגיעה, פרספקטיבה לאחור, עם המון תשוקה, אתגרים להמשך עשייה מבורכת מתוך התבוננות פנימה המאפשרת בחירה השפעה ושליחות.

כשהייתי לקראת 40 ואמא לשני ילדים התגרשתי(זה היה חלק מהתהליך האישי שלי) אני התכוננתי למעבר הזה, וגם עשו לי מסיבת הפתעה. בעיקר הרגשתי 'בוגרת' שרוצה ומוכנה ו'הגיע הזמן' לתעל את חיי ולהתחיל לבחור!

גדלתי בבית ש'ככה' עושים, כי צריך! לא 'עושים' מה שבא, ובטח לא מה שמתחשק.. ובכלל, לעצור ולשאול שאלות... ?!? לא היה כל כך נהוג וגם לא היה את מי לשאול... בחרתי חברות ייחודיות שאיתן יכולתי לצמוח ולהתבונן יחד... לעצור, להתבונן, לשאול שאלות אלו חוזקות שנמצאות בנו הנשים!! משבר מביא לצמיחה! משבר זו נקודת פתיחה לדבר חדש. שאילת שאלות מוציא אותנו מהמקום 'הרגיל' והנוח' ומאפשר לדייק לחוות ולהתנסות בדברים חדשים בהזדמנות זו אני מזמינה אותך לצפות בסרטון הזה שיעזור לך : לזכור לעצור, להתבונן וליצור כל מה שאת רוצה עבור עצמך!

הסרטון מדבר על: 1. איך את יכולה כבר היום לעשות הכל ולהרגיש טוב עם עצמך בעזרת שינוי המילה! 2. במקום 'צריכה' לומר 'רוצה' שינוי ענק בהתנהלות היומיומית שלך. 3. אין 'בסדר' / 'לא בסדר' 4. אין 'נכון' / 'לא נכון' 3. מצורף קובץ עזר שבעזרתו תוכלי להטמיע כבר עכשיו

להורדת קובץ PDF לחצי פה


אבחנה בין לומר אני צריכה או אני רוצה אני עורכת רשימת מטלות ורואה את ההבדלים ואיך מרגישה ביחס לזה (דקה 3:42)


כל אחת חוגגת את ה 40 בדרך שונה. לי עשו מסיבת הפתעה, אורית כהן יבלונקה חגגה בחו"ל: 40 מחשבות על גיל 40 לחצי פה


אם קראת עד פה, מזמינה אותך לעצור לשאול שאלות להתאמת, גם אם זה מפחיד ולא לוותר, לא לדחוק ללכת ולהקשיב לקולות הבטן... זה חלק מתהליך הצמיחה, המעבר לשלב הבא!

ו...


אני מקווה שפוסט זה היה לך לערך,

אני פה עבורך ממרום גילי :-) וגם בכובע של מאמנת אישית לנשים באמצע החיים


איך משלבים פנאי ביום יום לחצי פה תחביב ופנאי ומה שביניהם לחצי פה

ועוד קצת משובים מנשים באמצע החיים



באהבה, ממני מאירה

111 צפיות0 תגובות
בלוג החיים הטובים זו דרך חיים.png

היי שמי מאירה אור-לבן,
מאמנת אישית ועסקית לנשים,
יזמת מאירות שביל ישראל נשים מטיילות יחד,
מלווה נשים באמצע כל ענייני החיים.

בקצרה:
אני עוזרת לנשים איך להיות יותר מאושרות, נועזות, ובביטוי עצמי מלא
 על ידי מציאת: 
עבודה/עיסוק שהן אוהבות לעסוק בו וגאות בעצמן,
תחביב שמסב להן אושר לטווח ארוך
פנאי רציני – הפורמולה לחיים בריאים ורגועים


 

החזון של הבלוג החיים הטובים זו דרך חיים
נועד לעורר השראה, מוטיבציה, שירות לציבור, לחלוק עם הקוראת חוויות, ושפה מאפשרת ומקדמת. שהכל אפשרי! 
אני חולקת סיפורים אישיים שלי, את החוויות שלי, ואת אורך חיי.

החזון של קבוצת מאירות שביל ישראל נשים מטיילות יחד:
לצאת לשביל עם חבורת נשים זו חוויה מדהימה!
האנרגיות, מצב הרוח, האוכל, הכנת הקפה בשטח, התמיכה, ההקשבה, עידוד והרבה אומץ!
לקום מהספה, מאזור הנוחות שלנו, השכם בבוקר, בחום, בקור, בגשם ובחושך, כדי לטייל בשביל ישראל זו חוויה מאתגרת, הנאה צרופה וכיף גדול!
 
בלוג מאירות שביל ישראל נולד כשהתעורר אצלי הצורך, הכמיהה והתשוקה לשתף ולשחזר את החוויה.

מעבר לסיכום המסלול והצילומים המרהיבים של נופים ופריחה, ותיעוד איך אנחנו מתבוססות בבוץ,

או מטפסות עם רגליים פסוקות על הבולדרים, הדבר שהכי חשוב לי ומרגש אותי זה לכתב את טיול החודש.

כל הפוסטים

bottom of page